fredag 16 mars 2012

To be myself completely I just have to let you go

Detta är troligtvis det sista blogginlägget jag gör. Jag saknar behov av att uttrycka mig, twitter duger bra. Det sista jag ska skriva om är dock denna "Kony 2012" film som blossade upp för en vecka sedan, jag har nu tittat på den (jag vet lite seg) och jag fällde en tår i slutet av filmen. Den var så sorglig. Då tänker ni säkert för att Joseph Kony är ett rövhål och ja förvisso men snälla alla läsare, när en organisation vill sälja någonting till er låt era varningsklockor ringa på högsta volym. Jag vet att jag är en skeptiker, en cyniker om ni så vill. Sen blossar det upp någon bloggare som säger att man måste vara källkritisk och så blir alla att tycka att "Kony 2012" inte var så bra som de tyckte från början. Herregud, gottfolk skärp till er lite i alla fall. Om ni nu ska dela Kony så innan ni gör det fundera i alla fall på frågan varför ska jag göra detta? Bryr jag verkligen mig? Och om jag gör det är det då rätt att endast dela med sig detta på facebook eller twitter, eller är jag bara en Marcus Birro i en mindre känd version? Jag blir så matt, att jag ramlar av stolen. Sedan det här med orakade armhålor som verkar vara det senaste grejen på facebook, HERREGUD det är nästan så att jag vill slänga in handduken och säga tack för mig. Vad fan är detta? Gör någonting vettigt med er tid istället, jag skiter fullständigt i om någon har en orakad armhåla det får mig inte att känna något mer än förakt för den jävla tid det tagit att fota sin jävla armhåla. Skriv lite blogginlägg försök lära era motståndare någonting istället. Sprid ert budskap på facebook och twitter istället för att tro att ni förändrar någonting bara genom att säga "här är min produkt, köp den", jag blir bara matt. Just det angående den där bloggen som tyckte att man måste vara källkritisk, för helvete vad är det för jävla trams. När vi är på sociala medier så skiter vi väl i om vi är korrekta. DET ENDA MAN BEHÖVER VARA ÄR SJÄLVKRITISK. Jag försvinner tills den dagen då vi alla har kommit underfund med att ingen jävel har rätt och när vi slutat försöka bevisa motsatsen för varandra, för jag orkar verkligen inte med detta "Kony 2012" samhället som råder på internet (och så orkar jag inte skriva heller)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar