torsdag 8 december 2011

I don't even know what I was running for - I guess I just felt like it

Försökte titta på film så här på kvällen. Jag mäktar verkligen inte med film, det är sjukt vad segt film är. Jag tror att film är gjord för att man ska kunna göra annat under tiden som man tittar, för det spelar liksom ingen roll om man hoppar över allting i mitten så kommer man fatta allt bara man sett början och slutet. Det finns få filmer som jag verkligen tycker om Star wars filmerna, Jurassic Park filmerna och givetvis Beck filmerna sen böjar det bli svårt. Jag kan alltid offra mig att titta på komedifilmer för de är meningen att det ska vara kasst. Det finns givetvis fler filmer som jag tycker är okej, men jag är verkligen inte en filmkille. Jag satt och fundera på hur det kan vara så här och kom på att det kanske har och göra med min absoluta favorit fiktiva person Holden Caulfield som inte heller är ett fan av film. Ni som inte läst catcher in the rye spring till biblioteket och låna denna, Holden Caulfield är nog troligtvis den ballaste person som aldrig funnits.

"If you really want to hear about it, the first thing you'll probably want to know is where I was born and what my lousy childhood was like, and how my parents were occupied and all before they had me, and all that David Copperfield kind of crap, but I don't feel like going into it, if you want to know the truth."


"What I was really hanging around for, I was trying to feel some kind of a good-by. I mean I've left schools and places I didn't even know I was leaving them. I hate that. I don't care if it's a sad good-by or a bad good-by, but when I leave a place I like to know I'm leaving it. If you don't, you feel even worse."


"Take most people, they're crazy about cars. They worry if they get a little scratch on them, and they're always talking about how many miles they get to a gallon, and if they get a brand-new car already they start thinking about trading it in for one that's even newer. I don't even like old cars. I mean they don't even interest me. I'd rather have a goddam horse. A horse is at least human, for God's sake."


"Anyway, I'm sort of glad they've got the atomic bomb invented. If there's ever another war, I'm going to sit right the hell on top of it. I'll volunteer for it, I swear to God I will."

I dessa dagar när folk hyllar cyniker som Karl Pilkington och Magnus Betner så borde folk verkligen sätta sig in i cynismens mästare och inse att dessa skulle knappt få agera hovnarr inför mästaren Holden Caulfield

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar