torsdag 8 december 2011

Ja, nu var vi här igen. Jag ska bjuda på ett inlägg hade jag tänkt. Vad jag gör om dagarna är inte så intressant, eller så är det just vad det är och därför undviker jag att skriva om det, vem vet? Inte jag, i alla fall inte ikväll.
Det jag tänkte bjuda på är att mina reflektioner kring att det är december och att julen snart är här. Ni som känner mig sen länge tillbaka kanske har en uppfattning om att jag inte är julens största fan, och den uppfattningen måste jag i så fall klargöra som korrekt. Jag vet inte varför. En del påtalar om julens stress och att allt blir så hektiskt kring jul. Det är inte min anledning till varför jag inte tycker om jul, för jag gör verkligen ingenting speciellt kring jul, jag blir inte mer stressad och att gå runt och fundera över varför alla andra beter sig så konstigt gör jag ständigt ändå. Men det är ändå något med julen som gör att jag inte tycker om den. Eller det är hårt sagt, jag bryr mig inte. För mig skulle den 24 december kunna vara precis vilken dag som helst. "Ja, men tänk vad tråkigt att inte fira jul, när alla andra gör det". Jag har aldrig förstått mig på det där begreppet att saker skulle bli bättre eller sämre bara för att alla andra gör något. Jag vet att det där är en högskoletanke men saker och tankar har en förmåga att etsa sig kvar även om man blir äldre. Jag har alltid haft som mål att förstå mig själv och mina egna handlingar, vilket kanske gör att jag kan bli en aning narcissistisk stundtals, men det blir vi alla. Det jag försöker förbättra är att jag alltid haft en "vinna-förlora" mentalitet som inte är bra i vissa situationer och jag är väldigt duktig på att söka och bli en martyr. Jaha, hur kom jag in på det här när jag började skriva om julen? Jag vet inte men jag tror att det finns tankar inom alla oss som måste få komma ut, sätt ett ämne och testa. "Att lära känna sig själv är början på en livslång kärlek" som Oscar Wilde en gång så poetiskt sade. Jaja, jag ska väl avsluta det här inlägget hoppas det gav någon en liten tidsfördriv.





Ska säga upp mitt gymkort också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar