lördag 31 december 2011

A little death around the eyes

DÅ var dagen här, nyårsdagen. Dagen alla väntat på, chansen att starta om och göra om det vi gjorde fel förra året. Idag är dagen då alla ska göra listor över hur året har varit och sluta med det med orden "detta år har varit fantastiskt" eller nåt liknande. Personligen vet jag inte om detta år har varit bättre än något annat år, alla år är ungefär likadana. Året har innehållit glädjerus som velat få en att hjula runt Fakta, men insikten av att Fakta är nedlagt gör att hjulimpulsen dör lika snabbt som den kom. Året har även innehållit dagar där man velat lägga sig under täcket och försvinna, nog för att dessa dagar har varit förhållandevis få detta år, men de har absolut funnits där. Året har innehållit dagar som åren innehåller mest, det vill säga dagar då man inte reflekterar över dagarna. Men jämt när nyår börjar nalkas ska det skrivas listor om varför just detta år är så mycket bättre än alla andra vilket jag tycker är lite onyanserat. Jag tycker man måste kunna se längre än näsans räckvidd ibland. Ska man alltid sträva efter att varje år ska bli bättre? Hur vet man det i så fall? Finns det något måttstock för vad som är bättre än det andra? Skitsamma detta år har varit som alla andra år och nästa år hopppas jag blir ungefär likadant, för jag trivs ganska bra just nu även fast jag vet att allt kommer förändras en vacker dag, för parkbänken är aldrig långt borta. Och för att avsluta detta inlägg med största extravegans så använder jag mig av ett citat från världens bästa författare genom tiderna. “Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation.” (fattar inte varför de komprimerar ihop hela texten, ser ut som en förskole-elev har skrivit detta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar