tisdag 3 januari 2012

Mot gummi, glas och metall betyder ett mirakel inget alls

Jaha, vad ska man ta och skriva om idag då? Nu har jag varit hemma i en dag och tänkt att nu ska jag hugga in i saker och ting. Hmn, det slutade med en promenad i regnet och plugg i endast två timmar. Känner att formtoppen är en bit bort, innan jag åkte kunde jag sätta mig och läsa igenom en bok i sträck. Men jag antar att man får skynda långsamt. Det är väl förresten vad allt kanske handlar om, att skynda långsamt. När jag gick i regnet och vattnet tog sig in underifrån, öst- och västifrån och alla andra väderstreck också (jag vet att underifrån inte är något väderstreck men kanske borde det vara det) då tänkte jag återigen på alla de där nätterna när jag satt på cykeln i Ludvika nätterna och delade ut tidningar. När man får distans på saker och ting så kan man använda sig av det för att hitta styrka och det här ser jag som den största styrkan man kan ha. Det var en uppgift i skolan strax innan jag gick på jullov där man skulle berätta en historia för om de andra i gruppen under tiden skulle de göra lite olika uppgifter som inte är relevant för detta inlägg. Jag berättade när jag ramlade utanför Liseberg i Håkan Hellström kön för två år sedan och krossade armbågen och bröt lårbenshalsen. Jag har aldrig haft någon ångest inför det här, vilket vissa verkar tycka är konstigt men jag har nog aldrig varit intresserad i gårdagen, med andra ord jag stirrar mig blind på framtiden. Det som har varit har varit och det som kommer imorgon kommer på grund av gårdagen, allting vi gör får konsekvenser och det är bara vi själva som kan påverka våra konsekvenser och vi kan alltid välja hur vi ska påverkas om vi kan acceptera att vi påverkas. Jag vet att det här låter extremt flummigt men jag tittar på tv samtidigt och därför får det bli vad det blir. Men jag skriver ett tag till även om jag inte har så mycket att skriva om. Föer det är väl så att det mest idiotiska man kan göra är att klaga på vad andra skriver. Ibland ser jag på facebook och twitter folk som klagar på att andra bara skriver struntsaker, det tycker jag är galet. den som inte förstår att briljans måste blandas med kallt kaffe och falukorv har mycket kvar att lära. Jag har sagt det förr och jag säger det igen allt måste vara okej, oavsett om det handlar om min gamla hund eller hur man ska skapa världsfred. Allt måste alltid vara okej. Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar