måndag 10 oktober 2011

Time makes you balder and even children gets older and I'm getting older too

Idag har jag jobbat. Fick höra att jag var en aktiv ung man, men tycker att myntet har två sidor, det kan ju också vara så att alla andra är jävligt inaktiva. Jobbar ett nästintill värdelöst pass på måndagar men jag gör inte saker för pengar (än så länge, då menar jag att pengar inte är det jag tänker på ett dugg när jag utför ett arbete), jag gör saker för personlig utveckling så det gör inte så mycket. Imorgon däremot är det fulldag som gäller. Men för att återgå till idag så har jag först åkt spårvagn ut till stället jag jobbar på tar ca 40 min, sedan tillbaka, sedan ut till träningen några timmar senare som ligger ungefär på samma ställe som jag jobbar på. Med andra ord har jag spenderat rätt mycket tid på spårvagnen idag, men det gör inte så där jättemycket, kan faktiskt tycka att det är relativt gemytligt att sitta med sin kaffe och sin ipad och lyssna på folk. Ja, jag tycker om att smyglyssna på folk för de är så roliga i sina åsikter. En ung man idag diskuterade lärarprogram och statusen bland landets lärare med slutsatsen att det var bra att höja statusen på svenska lärare. Jag ska inte skriva något om detta för jag orkar inte just nu, men folk kan ha sånna roliga diskussioner på vagnen. Jag antar att jag fått denna fascination från min mor vars favoritsysselsättning är att stå i kö. Jaja, imorgon är det som sagt fulldag men har en ledig kväll åtminstånde, då kanske man ska passa på och lägga sig i söffa, hälla upp ett stort glas pepsi, poppa popcorn och kika på en bra film, ja så får det nog bli för imorgon är en annan dag. NU ska jag sova, godnatt och hej då eller höj som man säger i Ludvika.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar