söndag 14 augusti 2011

Is life sick and cruel itself? yes! NO! NO, NO, NO, NO NONO

Precis hemkommen efter en kvällspromenad som blev lite längre än vanligt. Något som behövdes efter den här bisarra dagen. Tror jag promenerade i över två timmar, behövde verkligen samla tankarna. Dessa promenader har på senare år blivit en form av meditation. Där gick jag och lyssnade på Morrissey (behövde djupa texter för att kunna tänka klart och Moz var det djupaste jag hade av mina 6 artister som jag har på min iPhone). Där gick jag och lyssnade på Moz visdomsord och plötsligt kör en bil upp på trottoarkanten. Jag går fram till bilen och öppnar passagerardörren och frågar om mannen kört vilse. När jag frågat ser jag dock en skrockande Leif Loket Olsson som säger att han precis skulle fråga detsamma. Han undrar om jag vill ha skjuts någonstans men jag svarar att jag gärna går (det var ju ändå det som var tanken från början). När jag går därifrån så känner jag glädje, någon slags värme som sprider sig genom kroppen och tankarna blev klara igen.


2 kommentarer:

  1. Hörde dock idag att Loket är homosexuell och brukar ragga på unga män. Kanske bara ett rykte men kul för han tänkte jag

    SvaraRadera