söndag 28 augusti 2011

Jag såg min ungdom trampa gasen i botten och sen köra rakt in i en bergvägg

Nu sitter jag på en buss på väg hem. Hem till Göteborg efter att ha varit en helg i Stockholm. Var på teater i fredags vilket var roligt, gillar teater men det händer så sällan att man går (typ 3 gånger på 22 år). Nu ser jag sommaren som officiellt över, vad har jag gjort denna sommar då? Jobbat 3 veckor i Falköping och Sandared, varit i Berlin, pluggat sommarkurs och sedan det här miniäventyret. Nu har jag inget inbokat förrän hemresan kring jul, men det dyker säkert upp något, det brukar det alltid göra, annars så gör det inte så mycket.
På onsdag börjar skolan igen (inte imorgon som jag trodde) orkar inte skriva mer anländer till gbg 17.05 så bara 5 timmar kvar.





Såg för övrigt en tjej som läste Prousts "På spaning efter den tid som flytt" på väg in till Stockholm city, tyckte synd om henne. Ville nästan säga åt henne att det löser sig för man måste dö några gånger innan man kan leva.

2 kommentarer:

  1. Undra om bussen kör ner i diket

    SvaraRadera
  2. Haha ja men jag hade fått så dåligt samvete om den hade gjort det...

    SvaraRadera