torsdag 25 augusti 2011

Since I made it there I can make it anywhere

Idag var jag och åt lunch med lite Ludvikafolk dvs. Emma, Alicia och Alex. Människor som var längesen jag såg eller pratade med, så det var trevligt. Det blir lite konstigt när man träffar personer som man förr i tiden såg väldigt ofta dvs. när vi alla bodde i Ludvika. Eftersom Ludvika är så litet och alla går på samma gymnasium så ser man varandra dagligen och nu så blir det mer sällan. Alex träffar jag dock lite oftare än de andra men ändå inte lika ofta som förr. Jag antar att det blir så med åren att man växer ifrån varandra lite. Man delar inte så mycket av vardagen med varandra och det är en helt naturlig utveckling tycker jag. Man ses när man ses och så är det med det, väldigt kravlöst med andra ord och det är något jag verkligen uppskattar. Men som sagt det är lite konstigt när man träffar personer från förr (inte konstigt som i dåligt men kanske konstigt som i annorlunda). Det händer lätt att (i alla fall jag) faller in i någon slags roll om som påminner om hur man var förr. En person som jag mer och mer föraktar för var dag som går helt enkelt, och jag kommer på mig flera gånger att det verkligen är så. Men som sagt det händer ju inte så jätteofta så det är väl något jag kanske kan leva med. Ja, jag vet att de kanske läser det här men som sagt jag skriver bara till mig själv och för mig själv för att kunna förändra mig själv, vill man kommentera så får man kommentera och vem som helst får kommentera om vad som helst om den vill och jag kommer svara och uppskatta det.

Imorgon bitti åker jag till Stockholm. En lång bussresa ska ladda upp med godis, chips, läsk och två bra filmer. Älskar att resa. Älskar att få träsmak i arselt efter att ha suttit för länge, få gånger man känner att man lever lika mycket som då.


(och kanske världens bästa åka bort låt)




Hoppas alla får en trevlig helg. Ha de gött så återkommer jag på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar