fredag 19 augusti 2011

Jag har blivit äldre saknar glöd, det rår jag inte för

Idag är det fredag. Förr i tiden innebar det världens bästa dag. Fylld med alkohol och äventyr. Men så känns det inte längre. Jag kan säkert fylla en massa inlägg med vad man underhållit sig med under fredagskvällar, där i ljuset från närmsta lyktstolpe som gjorde nätterna lite mer synliga. Nu orkar jag faktiskt inte längre. Jag har inget behov av att dricka mig dyngfull och ramla hem när natten går mot dag.Förr fanns det ingen morgondag, nu har jag lärt mig att det finns en dag imorgon också och det är hur man tacklar den som är livet.
Jag sa till min mor när hon var här att om min bror (han är 17 år) inte kommer inkrypande efter en fest eller utekväll så ska hon låsa ut honom. Annars finns nog risken att man sitter där med bar överkropp när man är 45 år och ska ta igen det som man aldrig gjorde när man var ung och det är bara patetiskt. Jag känner mig nöjd här så ta min hand och kom så går vi vidare.







It's only your life it's never too late

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar