måndag 15 augusti 2011

The ladder to heaven 3

En gammal favorit:

"Jag skrev när det var val att alla som inte röstade var delaktiga i att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen, vilket jag fortfarande tycker är helt sinnesjukt hemskt. Men därremot undrar jag ifall alla som röstade på Alliansen är medvetna om att de just nu är delaktiga i att svenska soldater dör. Jag vet och jag påstår fortfarande att det är bra att det är en soldat som dör för det är trots allt risken med att utbilda sig till soldat. Det kan ju alltid skita sig precis som på samma sätt som en läkare kan råka ha ihjäl en människa under en operation. Men det är många som tycker det är så hemskt med att soldater dör och det är det förvisso men varför i helvete röstade ni då på ett parti som vill ha kvar trupperna. Krig är mord även på latin. Det finns ingenting som heter att kriga för fredens skull, jag undrar när människor ska lära sig det. Man krigar för att man inte tycker om vad de man krigar emot gör därför krigar man. Målet med ett krig är att antingen få motstånaden att inse att de beter sig fel eller skjuta ihjäl varenda en som man anser har fel. När man då krigar mot personer som skiter ifall de dör för att samhället har svikit dem och livet i allmänhet är piss, hur ska man då få dem att inse att de gör fel? Gör man det genom att skjuta ihjäl dem eller genom att försöka göra deras liv lite bättre, jag vet inte, båda metoderna fungerar ju. Men jag tycker faktiskt inte det är berättigat att en som röstat på alliansen tycker att det är så hemskt att svenska soldater stupar. Gör man det är man antingen dum i huvudet eller bara en populist som följer med strömmen eller det mest troliga så sket man helt enkelt i den sakfrågan i valet och bara tänkte på hur fantastiska jobb alliansen kommer skapa. Därför hoppas jag att de som röstade på alliansen tänker till nästa gång det är val och ställer frågan "vill jag att folk ska dö på grund av min rejäla välfärd eller vill jag att folk ska leva med min välfärd?". Eller egentligen det enda ni behöver komma ihåg och bära med er resten av era liv är att krig är mord även om man säger det på det världens vackraste språk. Få se nu har svenska folket röstat för krig och för nazism utan att ens fatta vad de har gjort. Jag antar att det inte bara är jag som ser det här men Sverige och Nazi-tyskaland har aldrig varit närmare varandra."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar