måndag 29 augusti 2011

Stop crying your heart out

Sitter här och betalar räkningar. Hatar att betala räkningar i vanliga fall (no shit) men det är ännu tyngre när man behöver göra det med sparpengar eftersom csn-bidraget inte trillat in än. Detta för mig osökt (fast egentligen väldigt, väldigt sökt) in på vårterminen 2010. Denna vår där allt skulle bli bra. Denna vår där drömmarna blommade lika snabbt som löken i april(?). Denna vår då csn sade nej till min studiebidragsansökan. Hmn, varför gjorde de detta då? Jo, anledningen var en Håkan Hellström spelning den 18 september 2009. De som följt mina bloggar sen starten vet vad som hände, andra kanske hört det ryktesvägen och vissa har jag säkert berättat det för. Ni anar inte hur många versioner det finns av den här historien. Hörde en lustig för några månader sen av en i min klass, men den orkar jag inte delge. Själv minns jag inte. Jo, i och med denna olycka som jag inte orkar skriva mer om så var jag tvungen att vara hemma från skolan, vilket gjorde att jag missade att ta några högskolepoäng. Jag skrev inte in till csn vad som hade hänt heller (för jag visste inte om att man var tvungen att göra det). Hur som helst så hade jag tagit för få HP under den höstterminen och csn ville inte betala ut några pengar till vårterminen 2010. När jag ringde csn (ringde de hela tiden kändes det som) för att berätta varför det var som det var så sade att jag var tvungen att programansvarig från mitt program intygade att min historia var sann. Visst inga problem tänkte jag. Jag hörde av mig till ansvarig som sade att hon skulle skriva till csn, detta var i början av februari. Rätt vad det var så hade hon fått någon ryggskada och sjukskrev sig i 2 månader och det var bara kaos om vem som skulle skriva till csn. Levde på typ inga pengar alls under två månader men tredje månaden fick jag låna lite pengar av min syster. Jag var så förbannad på csn och på GU och på allt som hade med allt att göra, så nära att flytta hem och gömma mig under mammas säng har jag aldrig varit i hela mitt liv. Helt enkelt ge upp för alltid. Men jag bestämde mig för att göra ett sista försök. Jag hämtade alla uppgifter som jag hade missat, typ 2 tentor och två hemuppgifter gjorde de i vredesmod samtidigt som jag höll mig på köl i den kursen som övriga läste. Jag fixade det. Nu kanske någon tänker "ja, men det klart att csn måste sätta stopp, har man inte tagit tillräckligt med poäng har man inte". Förvisso men jag hade brutit lårbenshalsen och krossat armbågen gick på några konstiga tabletter som gjorde att man fick feber och skrev en tenta på detta och allt som fattades var 1.5 högskolepoäng men de tyckte inte att det var en tillräckligt god anledning för att få lite dispens. Men whatever doesn't kill you, can only make you stronger.

1 kommentar: