måndag 15 augusti 2011

The ladder to heaven

Sitter och läser lite gamla blogginlägg och måste bjuda marnäs torg på några gamla "the ladder to heaven" moments:

Hittade en riktigt gamal favorit i arkivet skriven av en 20- åring.

"Läste på blogg.se att jordens undergång är nära. Jorden ska tydligen gå under i december 2012 på grund av ökade naturkatastrofer. Läste att denna teori grundas på b.la. att mayaindianernas kalender slutar där. Alltså shit vad rädd man blir när man hör sånt här, det är helt sjukt. Tänk er att mayaindianerna med deras övernaturliga krafter kunde se nästan 2000 år in i framtiden, för alla vet ju att när indianerstammar uppkommer så får de välja en superkraft och mayaindianerna valde naturligtvis förmågan att se in i framtiden. Jag skulle kunna tänka mig att deras kalender slutar just i december år 2012 för att man inte ansåg det nödvändigt att göra en så mycket längre kalender. Jag kommer ihåg en gammal Siemens mobil som jag hade vars kalender sträckte sig till sista december 2065. Siemens förutsår världens undergång 2065. Nej, det tror jag inte utan snarare att de antog att ingen jävel sitter med en mobil som är 65 år gammal. Troligtvis så resonerade mayaindianerna likadant. Datumet är doomed till publicity, för hade kalendern slutat maj 1999 så hade folk trott att jorden skulle gå under då. Det jag försöker säga är att man inte behöver oroa sig för att livet ska ta slut för det kommer det göra en vacker dag ändå. Sen kan man ju ställa sig frågan, är livet något man kommer sakna i döden? Vad är det vi är rädda för egentligen, att vi inte ska hinna dö? Tro mig det hinner vi alla."


Om man jämför de gamla "Nu ska jag skjuta knäna av mig" så tycker jag de är vassare faktiskt. De nya tenderar att bli aningen patetiska vilket man alltid blir när man blir äldre och försöker hänga kvar i det som var förr. Hur mycket man än tyckte om det man gjorde när man var yngre så måste man låta det ta slut någon gång. Man bör aldrig dra någonting så pass länge så att ingen orkar bry sig, utan strävan att utvecklas måste alltid vara i fokus."


Detta är alltså skrivet långt innan Magnus Betner började köra sin stand-up rutin som har samma poäng som jag. Nej, jag säger inte att jag är lika vass som Betner, snarare att han är lika slö som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar