onsdag 14 september 2011

And the kids round here look just like shadows always quiet, holding hands

Sitter och slötittar på Napoleon Dynamite och försöker komma på ett ämne att fördjupa mig inom ledarskap 3 kursen. Är lite inne på karismatiskt ledarskap, skulle även kunna tänka mig att läsa om feedback, alternativt mindsets. Mindset tycker jag är något helt fantastiskt och det hör väl lite ihop med (nu tappa jag ordet helt). Men om jag skulle säga till en person att siffran 5 förekommer överallt i samhället så kommer denna person att se siffran 5 bara för att man har gjort hjärnan lite mer vaksam på just siffran fem. Testa svinkul hitta gärna på någon spännande anledning till varför just siffran 5 är så viktig. Hur som helst så har jag en fantastisk historia angående just mindsets. Det är säkert 10 år sen minst, jag och min bror satt och spelade track & field (klassiskt tv-spel) på playstation 1. Spelet stannar helt plötsligt och jag blir tokig och går fram och slår på luckan som man alltid gör när elektronik inte funkar. Då säger min bror som är 7 år vid händelsen "allt sitter i huvudet, man måste verkligen vilja" han hasar sig fram slår till på luckan och vips hoppar spelet igång. Fick reda på att han hade gjort detta med ett xbox 360 också som hade gett upp också. Jag påstår ju helt klart att allt vi gör och hur vi beter oss gentemot varandra beror på på vårt mindset, men det här är nästan så att man vid de här händelserna hellre strypa honom.

Har ingen mer skola denna vecka så jag har som målsättning att hinna klart med denna uppgift tills på fredag. Kommer bli en hård match men kliver man upp tidigt och går och lägger sig sent så ska det nog funka tillslut. Behöver ju som sagt bara komma på ämnet sen är jag svårstoppad. Det är alltid det som tar den största tiden och energin när jag ska göra något det vill säga lägga upp mentala tankebanor. Jag vet att för ett otränat öga ser det mest ut som om jag inte gör någonting men mitt huvud snurrar ständigt och lägger upp kartor hur jag ska gå till väga beroende på vad jag väljer att göra. Jag är inte en sån som kan sitta och planera allt i detalj hur det ska gå till, bara jag har helheten klar. Start ----- Stopp. Det där i mitten brukar vara ganska givet om man vet när och hur man ska börja och då ska det vara detaljerat och stoppet måste också vara detaljerat så jag vet när jag är nöjd. Det är för övrigt det här som är coaching bara det att man försöker skapa en bild över -----, det är nog därför jag är en fruktansvärt bra coachee (alltså den som coachas) tror jag.



UPPDATERAT: Det sket sig. Fattar inte GU:S bibliotekssöksida. Den här cybervärlden gör mig tokig kvällar som denna. Kanske ska slå lite på datorn och se om det funkar.



Fast det finns ju bra saker med denna cybervärld också, typ sill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar