tisdag 27 september 2011

Jag är bara en sekund ur ditt liv

Sitter här och får psykbryt. Psykbryt på livet, psykbryt på en uppgift, psykbryt ikväll är ordet. Kan det inte bara bli lätt? But you got to wait for the best, heter det väl så jag väntar och hoppas. Struntade i allt en halvtimme och kikade på nya "how I met you mother" avsnittet. Tänk om ni folk skulle lyssna lite mer på mig när jag sa att det här kommer bli succé när det lanserades i Sverige under namnet "hur jag träffade din mamma", med uppenbar känsla för stil, det är jag det. Just det karismatiskt ledarskap är det jag sitter och skriver om förresten. Kan karisma existera utan kris? Vad är karisma? Ja, ni klurigt. Får visa mer styrka, klättervillighet och klurighet helt enkelt.

Alla vet säkert vad som hände i Norge i somras men för mig som läser ledarskap på heltid så tyckte jag det var förfärligt intressant att se hur alla älskade Jan Stoltenberg. Ja, vad säger man? Kan karisma existera bortom en krissituation? Max Weber påstod i alla fall inte det på 50-talet och jag är benägen att hålla med honom. Ja, ni ser jag orkar inte ens skriva det på det här populärvetenskapliga sättet. Så snälla ta mig tusen dagar härifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar