onsdag 7 september 2011

.

Ett flygplan kraschade i Ryssland idag. Ett flyplan bestående av ishockeyspelare i Rysslands högsta liga KHL, på detta flygplan befann sig den svenska målvakten Stefan Liv. Jag ska inte påstå att Stefan Liv var någon av mina stora idoler trots att jag en gång i tiden har varit hockeymålvakt. Men jag har ändå några minnen med Stefan Liv som jag kände för att skriva ner, jag var nog inte mer än 13 är när Stefan slog igenom i HV71 och jag minns ett inslag med honom från hockeykväll. De var hemma hos den då kanske 20 åriga keepern och snackade med honom och mitt under intervjun så hittade Stefan sin tv-dosa och sa att den hade varit borta ett tag och att den alltid försvann. En gång hade den tydligen varit borta i nån månad och då hade han tillslut hittat den i kylskåpet. Sedan minns jag att han berättade att han hade haft problem med att ta körkort och att han en gång på uppkörningen hade råkat svänga åt fel håll i rondellen alltså så att han mötte trafiken istället. Jag kommer alltid minnas honom för det inslaget och för allt han gjorde i Sveriges landslagströja.

Jag vet att detta kanske är ett patetiskt inlägg men jag tycker åtminstånde att man kan skriva ett par rader om människor man har några minnen kopplat till när de går bort. Jag kände honom absolut inte men kanske någon gång så råkar någon snubbla in här som gjorde det och då hoppas jag att jag kan sprida lite värme i denna persons tragedi, om inte det sker så hoppas jag ingen tog illa vid sig.



Vila i frid Stefan Liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar