måndag 26 september 2011

A working class hero is something to be

Nu sittter jag här efter en 13 timnmars dag. Det började med exaination i skolan på deliberate practice. Man skulle tydligen presentera det muntligt för hela klassen vilket jag inte hade någon aning om. Men det gick bra, har utvecklats enormt mycket på att stå framför en grupp och prata. I sommras pratade jag inför ca 200 personer så det var ingen större match det här. Efter det åkte jag ut och påbörjade första arbetsdagen, var lite rastvakt och träffade personalen osv,,, ska dit imorgon också. Kommer jobba måndagar och tisdagar 5 timmar totalt så det är inte så tungt och alltid kul med lite extra pengar. Efter det här satte jag mig i klubbstugan och pluggade, har två inlämningsuppgifter tills på fredag. På kvällen var det dagas för match, som vi vann med 1-0 och nu sitter jag här och äter en torr korv med bröd. Idag blev det lite väl mycket men detta var en engångsföreteelse och snart är fotbollssäsongen slut och då kommer det lugna ner sig en aning. Men ja, bra dag i sin helhet trots allt, lite lång men va fanders ibland så kan även de kortaste dagar kännas som evigheter. På fredag ska jag dricka alkohol för då ska jag på inflyttningsfest och gärna på lördag också i rätt sällskap. När jag var 18 år trodde jag aldrig att jag skulle behöva planera något sådant. Men det är bättre tider nu, så mycket bättre och det ska bli ännu bättre.



I stumbled and crawled these streets
With the people passing by
I never knew how to act
I never knew how to meet their eyes
And I couldn't tell you the reason why
I just wanna light up your sky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar