söndag 11 september 2011

Avskyr alltid att skriva rubriker

Jaha, då har denna vecka gått mot sitt oundvikliga öde. Skolan börjar redan klockan 9 imorgon, måste gå dessutom, brukar ofta skippa föreläsningarna som är på morgonen eftersom mitt huvud inte är med för fem öre före klockan 12. Om folk skulle se mig när jag kliver upp tidigt så tror jag att jag skulle få dispens. Typ snoozar från klockan 6 ramlar ur sängen kring halv 8, snubblar igång kaffekokarn och datorn på vägen i duschen. Duschar i typ halvsovande i cirka 20 minuter, då är klockan kring 8. Klär på mig fixar kaffet och lägger mackorna på diskbänken. Går till datorn, sätter på en Bruce-playlist, sitter och kollar vart jag ska vara och allt som hänt under natten. Kommer på att spårvagnen går om 10 minuter klunkar i mig kaffet häller upp termosen letar efter nycklarna i fem minuter. Tar mackorna på vägen ut springandes till vagnen. Om jag är tidsoptimist? Nja, kanske lite i så fall men de tankarna får stå för dig.

Men jag börjar bli rätt rutinerad vid det här laget, dessutom är ju min kaffetermos det som sätter ett leende på läpparna hos mina klasskamrater så jag lär väl masa mig upp imorgon också. Den är faktiskt rätt ball, fick den av min bror när jag fyllde år förra året, sen dess har den hamnat i större fokus än vad jag själv har gjort. Damn, kaffetermos att steala min thunder. Fast jag förstår dom, den är ordet ball. Blå med en massa coola berg och träd i olika färger.

Nä, nu ska jag lägga mig och kika på "Pang i bygget". John Clease (och egentligen hela Monty Python gänget) de är komik.




Fast när det kommer till komik så kommer ingenting att slå denna film. Första gången jag såg den trodde jag att jag skulle dö i andnöd. Givetvis den klassiska 80-tals rullen "Airplane" eller som den heter på svenska "titta vi flyger"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar