måndag 12 september 2011

Släng ner nyckeln min fina och få mig av den här jävla gatan

På fredag är det Håkan på Liseberg. Vet inte riktigt med vem eller vilka jag ska gå med men det löser sig nog under veckan annars får jag väl gå själv. Vet många som ska gå men inget konkret. Älskar Håkan och det är helt sjukt att det var så längesen jag såg honom. Första låten som slog knock på mig var "En vän med en bil" som jag hörde när den kom år 2000 från min storasysters rum. Hon hade rummet högst upp i huset och jag hade rummet typ nedanför och hade man öppen dörr kunde man höra hur det spelades för fulla muggar därifrån. Men det var just "En vän med en bil" som tilltalade den 11 år gamla pojkspolingen, de andra låtarna minns jag inte riktigt. Det finns många minnen förknippade med Håkan Hellström och han har nog alltid varit en väldigt stor förebild och är det fortfarande. Det vackraste jag sett är nog dock i slottsskogen under way out west förra året när han körde första plattan från första till sista låt. Magi då, magi nu och magi på fredag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar