torsdag 29 september 2011

Hello darkness my old friend, I've come to talk with you again

På tre dagar har jag samlat material och skrivit två uppgifter. Eller en håller jag fortfarande på med. Ja, det är den där om karismatiskt ledarskap. Minns förövrigt de gamla "The sims" spelen när man kunde stå framför en spegel och öva karisma, funkar inte riktigt så tyvärr ni som vill ha bättre karisma. Jag är snart klar och den ska in imorgon men jag fungerar inte när jag inte har tidspressen. Nu har jag ungefär 4000 tecken kvar att skriva och jag känner att jag kan göra det imorgon istället. Jag är inte en sån som kan sitta veckor i förväg och göra saker, då kommer jag ha så mycket tid att grubbla över formuleringar och andra detaljer att jag kommer bli tokig tillslut. Jaja, jag är lite knäpp i skallen men det har jag ju konstaterat förut så no news there. Tänker skriva klart det imorgon i alla fall.

Just nu sitter jag och dricker blåbärssoda och äter Brio-godis. Känns lite tungt att jag aldrig kom iväg och plockade blåbär i somras men jag har väl bara mig själv att skylla. Var ju aldrig hem till Ludvika och fick aldrig använda min fina bärplockare, men det kommer nog en ny sommar nästa år och då får jag ta igen det. Vad har jag att skriva en sen septemberkväll som denna? Läste Schulmans frus blogginlägg om genusdagis. Orkar inte kommentera det mer än att jag läste en vetenskaplig artikel om genus och sport för några dagar sen, där man hade undersökt 6-åringar i England om de hade någon uppfattning om vad som klassades som manliga sporter och kvinnliga sporter. Intressant nog har det skett en utveckling kring fotbollen där 55% tyckte att det var en sport för både killar och tjejer. Det klart att barn blir påverkade av sin omgivning och kan man motverka detta så varför bli upprörd?

Sedan avslutningsvis känner jag för att skriva, det är inte vad vi tycker utan vad vi gör som kommer forma vilka vi är, glöm inte det (nu är jag här igen, the ladder to heaven?).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar